مسجد بهترين پايگاه دفاعي در جنگ نرم است
نوشته شده توسط : محمد جهانیان

مدير کل تبليغات اسلامي استان اصفهان گفت: مسجد بهترين پايگاه دفاعي در جنگ نرم است.به گزارش روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي استان اصفهان، حجت الاسلام سيد حسين بهشتي‌نژاد، مدير کل تبليغات اسلامي استان اصفهان هجدهم مردادماه در جمع مديران موسسات قرآني ، خانه‌هاي قرآن روستايي و کانونهاي فرهنگي استان گفت: امروز بحث جنگ نرمي که در لسان لطيف رهبر معظم انقلاب اسلامي آمده است، از جمله موضوعات مهمي است که بايد مورد توجه مسئولان و مردم واقع شود.


وي افزود: پاسگاه، نماد نقطه دفاعي در جنگ نظامي و امنيت داخلي محسوب مي شود که از جمله مختصات آن ، مرکزيت جغرافيايي، اسلحه‌هاي مورد نياز در اين مكان و وجود نيروهاي کارآزموده است و اينها همان الفباي پاسگاه محسوب مي شوند که دشمنان جهان اسلام نظير آن را در جنگ فرهنگي اعمال مي كنند.

وي مسجد را بهترين پايگاه دفاعي در جنگ نرم ذکر کرد و اظهار داشت: کانونهاي فرهنگي در مساجد مختلف به عنوان دژهاي اسلامي محسوب مي شوند و هر گاه در اين مکانهاي مقدس، حضور جوانان پر رنگ تر باشد، رونق بيشتري را در مساجد شاهد خواهيم بود و ائمه جماعات و جمعه مساجد نيز مي توانند با نشاط و آرامش بيشتري به فعاليتهاي فرهنگي و قرآني بپردازند.

مدير کل تبليغات اسلامي استان ادامه داد: همين شاکله در پايگاههاي فرهنگي بايد مورد توجه قرار گيرد و روحانيت نيروي کارآزموده و توانمند براي دفاع است و مکان آن مساجد و حضور کانونها و موسسات قرآني است و گنجينه گرانبهاي قرآن و اهل بيت (ع) است که خميرمايه دفاعي در جنگ نرم است.

حجت الاسلام بهشتي نژاد با بيان اينکه مسئولان کانونهاي فرهنگي بايد از بالاترين ظرفيتهاي ممکن به منظور رفع نيازهاي نسل جوان و به کارگيري امکانات مطلوب براي علاقمندان استفاده نمايند، افزود: اگر اينگونه موسسات از سوي مسئولان مورد حمايت قرار نگيرند، ظلم بزرگي به آنان خواهد شد. بنابراين هر کجا که پرچم قرآني برافراشته شده باشد، مسئولان ذيربط نبايد از حمايتهاي فرهنگي خود غافل باشند.

وي با توجه به آيات سوره بقره، شاکله اصلي ماه مبارک رمضان را انجام اين فريضه الهي و انس با قرآن و دعا دانست و افزود: براستي ظرفي زيباتر از ماه رمضان و مظروفي زيباتر از قرآن وجود ندارد.

اين مقام مسئول با اشاره به چهار محور و سير منطقي نسبت به قرآن گفت: تعلم، قرائت ، تدبّر و عمل به قرآن از جمله محورهايي است که مسلمانان با رعايت اين اعمال مي توانند گامهاي بلندتري به منظور نزديک شدن به پروردگار بردارند.

حجت الاسلام سيد حسين بهشتي نژاد اظهار داشت: از جمله خطرات موجود در جامعه بحث بي احترامي به نماز و عدم توجه به عفت در ميان تعدادي از افراد است که در سطوح مختلف قابل مشاهده مي باشد. بنابراين دراين مسير، فرهنگ سازي عفاف در جامعه از جمله وظايف مسئولان و بانوان ذيربط به منظور پاسداري از سنگر ارزشمند عفاف است.

گفتني است اين همايش در سالن اجتماعات موسسه تحقيقات و نشر معارف اهل بيت (ع) اصفهان برگزارشد

 





:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 3 آذر 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: